سوالات متداول

:ثبت نام در سایت

 

چه افرادی می توانند در شاگو ثبت نام کنند؟

 

کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی می توانند در شاگو ثبت نام نمایند. ثبت نام در سایت شاگو به دو صورت امکانپذیر است. ثبت نام به عنوان کاربر و ثبت کسب و کار.

 

چگونه می توانم به عنوان کاربر در شاگو ثبت نام کرده و حساب کاربری داشته باشم؟

 

برای ثبت نام بعنوان کاربر هر شخص حقیقی یا حقوقی با کلیک بر روی گزینه ورود/ثبت نام در بالای صفحه و وارد نمودن نام و نام خانوادگی به همراه شماره تلفن همراه و رمز عبور دلخواه در فرم مربوطه و کلیلک بر روی گزینه ثبت نام می تواند نسبت به ثبت نام اقدام نماید. بعد از انجام دادن مراحل مذکور کد فعالسازی از سوی سامانه پیامکی شاگو جهت احراز هویت و صحت سنجی ارسال می گردد که با وارد کردن کد فوق در کادر مربوطه ثبت نام انجام می پذیرد و حساب کاربری فعال می گردد.

 

 

چگونه می توانم به عنوان کسب وکار در شاگو ثبت نام نمایم؟

 

برای ثبت کسب و کار در سایت در صورتیکه شما دارای کسب و کار در زمینه فروش کالا و خدمات می باشید، می بایست بر روی گزینه ثبت کسب و کار در بالای صفحه کلیک کرده و کلیه اطلاعات درخواستی را تکمیل نمایید. البته برخی از اطلاعات درخواستی اختیاری بوده که در صورت تمایل و جهت بهبود ارتباط بازدیدکنندگان سایت تکمیل می گردند لکن اطلاعات درخواستی که با علامت "*"  یا کلمه اجباری مشخص شده اند الزاما جهت ثبت کسب و کار می بایست تکمیل گردد.

 

بعد از ثبت اطلاعات فوق و تعیین رمز عبور و کلیک بر روی گزینه ثبت، پیامکی حاوی کد فعالسازی از سامانه پیامکی شاگو به شماره تلفن همراه درج شده ارسال می گردد و با وارد نمودن این کد در کادر مربوطه اطلاعات کسب و کار ثبت و در انتظار تایید توسط شاگو قرار می گیرد. شاگو در این مرحله بعد از بررسی اطلاعات و ظرف مدت 24 ساعت با تماس با شما و تایید کلیه اطلاعات نسبت به فعالسازی حساب و پنل کاربری و صفحه شخصی کسب و کار در سایت اقدام می نماید.

 

ورود به سایت :

 

چگونه می توانم وارد سایت شوم؟

 

پس از ثبت نام یا ثبت کسب و کار و تایید اطلاعات و فعال شدن حساب کاربری از قسمت ورود در بالای صفحه با وارد کردن شماره تلفن همراه و رمز عبور به حساب کاربری خود وارد خواهید شد.

 

در صورتیکه رمز عبور خود را فراموش کرده باشم می بایست چه اقدامی کنم؟

 

 در صورت فراموشی رمز عبور در زمان ورود بر روی گزینه "رمز عبور را فراموش کرده اید؟" کلیک کرده و با وارد کردن شماره تلفن همراه خود در کادر مربوطه رمز عبور جدید برای شما از طریق پیامک ارسال خواهد شد. با دریافت رمز عبور جدید ارسال شده و وارد نمودن آن به صفحه کاربری خود مراجعه نموده و نسبت به تغییر رمز عبور اقدام نمایید.

 

چگونه رمز عبور خود را تغییر دهم؟

 

جهت تغییر رمز عبور می بایست رمز عبور قدیم و رمز عبور جدید دلخواه خود را وارد نمایید.

 

خرید کالاها و خدمات و قیمت ها:

 

آیا شاگو در قیمت گذاری کالاها  وخدمات دخالت دارد؟

 

شاگو مرجع راهنمای معرفی کالاها و خدمات و کسب و کارهای ثبت شده در آن به عموم مردم است، لذا در خصوص قیمت های اعلام شده کالاها و خدمات توسط منابع تامین کننده آنها مسئولیتی متوجه شاگو نخواهد بود. هر کسب و کار ثبت شده می تواند کالاها و خدمات قابل ارائه خود را تعیین نماید و در فرآیند قیمت گذاری شاگو نقشی نخواهد داشت و به همین دلیل نیز تفاوت احتمالی در قیمت های مندرج برای کالا و خدمت قابل مشاهده می باشد که البته این امر نیز خود موجب ایجاد رقابت و امکان مقایسه قیمتها  و انتخاب بهترین کالا از نظر قیمت و کیفیت توسط کاربران خواهد شد.

 

آیا امکان خرید مستقیم از شاگو وجود دارد؟

 

ذکر این نکته ضروری است که شاگو تنها بستری برای مشاهده و مقایسه و انتخاب کالا و خدمت ارائه شده توسط کسب و کارها را فراهم می آورد و امکان خرید مستقیم از طریق شاگو برای کاربران وجود ندارد اما امکان مشاهده اطلاعات تماس کسب و کارها و همچنین اخذ استعلام از آنها در اختیار کاربران قرار گرفته است تا کاربران با برقراری تماس یا مراجعه حضوری به کسب و کارها و اخذ اطلاعات کافی و مورد نیاز خود نسبت به انتخاب بهترین کالا یا خدمت اقدام نمایند.

 

مشاهده لیست کالاها و خدمات و کسب و کارها :

 

چگونه لیست کالاها و خدمات را مشاهده کنم؟

 

شاگو به منظور راحتی و دسترسی آسانتر کاربران امکان مشاهده کالاها و خدمات را براساس دسته بندی کالا یا خدمت میسر نموده است تا کاربران امکان مشاهده کسب و کارهای مرتبط با هر کالا یا خدمت به همراه کسب و کارهای مرتبط با آن و اطلاعات تماس و سایر اطلاعات مربوطه را داشته باشند.

 

چگونه لیست کسب و کارها را مشاهده کنم؟

 

امکان مشاهده کسب و کارها براساس دسته بندی فعالیت از منوی لیست کسب و کارها وجود دارد و کاربر با کلیلک بر روی این گزینه تمامی کسب و کارهای ثبت شده در شاگو را بر اساس دسته بندی فعالیت مشاهده خواهد نمود.

 

چگونه اطلاعات کسب و کارها را مشاهده کنم؟

 

شاگو به منظور حمایت از کسب و کارهای ثبت شده، برای هر کسب و کار صفحه ای مجزا اختصاص داده است که در آن امکان مشاهده اطلاعات تماس و راه های ارتباطی کسب و کارها به همراه دسته بندی فعالیت و سایر اطلاعات مربوطه وجود دارد.

 

ثبت و ارسال استعلام خرید :

 

چگونه استعلام خرید ایجاد و ارسال نمایم؟

 

هر کاربر ثبت شده در سایت امکان ایجاد و ثبت استعلام خرید و ارسال آن برای کسب و کارهای خاص از طریق انتخاب آنها و یا کلیه کسب و کارهای ثبت شده براساس دسته بندی فعالیت انتخاب شده را خواهد داشت. ثبت استعلام بدین صورت انجام می پذیرد که پس از ورود به صفحه کاربری می بایست بر روی گزینه ایجاد استعلام جدید کلیک کرده و پس از باز شدن فرم مربوطه، اطلاعات درخواستی که شامل عنوان استعلام، دسته بندی فعالیت و زیر دسته بندی فعالیت، استان و شهر، انتخاب کسب و کار و مدت زمان پاسخگویی و همچنین شرح استعلام و الصاق فایل ضمیمه می باشد را تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم استعلام بر روی دکمه ثبت کلیک کرده تا پس بررسی استعلام توسط کارشناسان شاگو و مطابقت با قوانین و مقررات شاگو، استعلام ارسال می گردد.

 

آیا تمام استعلام های خرید ثبت شده قابل ارسال توسط کاربر می باشد؟

 

استعلام های خرید ثبت شده توسط کاربران جهت ارسال می بایست توسط کارشناسان شاگو بررسی و پس از مطابقت با قوانین و مقررات و عدم وجود مغایرت با آن، ارسال گردد.

 

آیا تمامی کاربران امکان ارسال استعلام خرید دارند؟

 

به منظور ثبت و ارسال استعلام خرید، کاربر می بایست ابتدا در شاگو ثبت نام نموده و دارای حساب کاربری باشد در غیر اینصورت امکان ثبت و ارسال استعلام وجود نخواهد داشت.

 

فایل های ضمیمه در استعلام می بایست با چه فرمتی ارسال گردد؟

 

برای ثبت و ارسال استعلام در فرم مربوطه هم امکان ثبت کالاها و خدمات بصورت نوشتاری در قسمت شرح(توضیحات) استعلام و هم ارسال فایل در قالب تصویر، Word، Excell ویا PDF وجود دارد.

 

آیا می توان استعلام را برای کسب و کار خاصی ارسال کرد؟

 

در صورتیکه ثبت و ارسال استعلام برای کسب و کار خاصی را در نظر داشته باشید می توانید از قسمت انتخاب کسب و کار اقدام به جستجو و انتخاب یک یا تعدادی بیشتر از کسب و کارها نمایید و در غیر اینصورت بر روی گزینه ارسال استعلام برای تمامی کسب و کارهای این دسته بندی کلیک کرده تا استعلام شما برای تمامی کسب و کارهای دسته بندی انتخاب شده ارسال گردد.

 

آیا می توان برای استعلام ثبت شده مدت زمان پاسخگویی تعیین کرد؟

 

در قسمت مدت زمان پاسخگویی استعلام شما قادر به تعیین مهلت زمان برای پاسخگویی کسب و کارها به استعلام را خواهید داشت و در صورت عدم تعیین تعداد روز برای این قسمت بصورت پیش فرض 4 روز مهلت در نظر گرفته خواهد شد.

 

بعد از گذشت مهلت تعیین شده برای پاسخگویی آیا امکان دریافت پاسخ وجود دارد؟

 

در صورت سپری شدن مهلت تعیین شده برای پاسخگویی و عدم دریافت پاسخ از سوی کسب و کارها، استعلام به صورت منقضی شده تلقی می گرددو در صورت تمایل مجددا می بایست نسبت به ثبت و ارسال استعلام اقدام شود.

 

چگونه می توانم استعلام های خود را مشاهده نمایم؟

 

همچنین شما امکان مشاهده استعلام های ارسالی در منوی استعلام ها را در پنل کاربری خود خواهید داشت.

 

کسب و کارها :

 

چه امکاناتی در پنل کاربری کسب و کارها وجود دارد؟

 

پس از ثبت کسب و کار و تایید آن توسط شاگو، امکان ورود به پنل کاربری با نام کاربری و رمز عبور وجود خواهد داشت. پس از ورود به پنل کاربری شما می توانید به ویرایش اطلاعات، قیمت گذاری کالاها و خدمات، ارسال لیست کالا و خدمات مورد نظر جهت درج در سایت و پاسخ به استعلام های دریافتی و بسیاری امکانات دیگر دست پیدا نمایید.

 

چگونه می توان اطلاعات کسب و کارها را در پنل کاربری ویرایش کرد؟

 

با انتخاب قسمت ویرایش اطلاعات، امکان ویرایش برخی اطلاعات ثبت شده وجود خواهد داشت. اطلاعاتی از قبیل نام کسب و کار، دسته بندی فعالیت، شماره تماس و آدرس بعنوان اطلاعات اساسی تلقی می گردد و امکان ویرایش آنها از پنل کاربری توسط کاربر وجود ندارد.

 

چگونه اطلاعات اساسی ثبت شده را ویرایش کنم؟

 

اطلاعاتی از قبیل نام کسب و کار، دسته بندی فعالیت، شماره تماس و آدرس بعنوان اطلاعات اساسی تلقی می گردد و امکان ویرایش آنها از پنل کاربری توسط کاربر وجود ندارد و برای اینکار می بایست با کارشناسان شاگو تماس حاصل گردد.

 

چگونه می توانم کالا یا خدمات خود را تعریف نمایم؟

 

درج کالاها و خدمات توسط کارشناسان ما انجام می پذیرد و شما نیازی به ثبت آن نخواهید داشت. ما با گردآوری مجموعه ای مجرب از کارشناسان در وقت و هزینه شما صرفه جویی می نماییم. تنها فعالیتی که شما می بایست انجام دهید ارسال اطلاعات کالا برای کارشناسان ما می باشد.

 

چگونه اطلاعات کالا یا خدمات خود را به شاگو ارسال نمایم؟

 

هر کسب و کار می بایست لیست کالا و خدمات مورد نظر خود را بصورت فایل یا تماس تلفنی برای کارشناسان شاگو ارسال نماید و شاگو نیز ظرف مدت 48 ساعت پس از بررسی اقدام به درج کالا یا خدمات به همراه تصاویر مربوطه (در صورت وجود) و سایر توضیحات ضروری کالا یا خدمت در سایت می نماید. بدیهی است هر چه اطلاعات ارائه شده از سوی کسب و کار دقیق تر و کامل تر در اختیار کارشناسان ما قرار گیرد، درج کالا و خدمات با محتوای کامل تر و سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت. جهت ارسال فایل با ورود به پنل کاربری از بخش ارسال فایل نسبت به بارگذاری و ارسال فایل در قالب تصویر، Word، Excell ویا PDF اقدام نمایید.

 

چه اطلاعاتی را برای کالا یا خدمات خود باید ثبت کنم؟

 

پس از درج کالا و خدمات در سایت توسط شاگو هر کسب و کار در پنل کاربری امکان درج قیمت، تخفیف(در صورت وجود)، گارانتی و مدت آن و سایر توضیحات لازم را خواهد داشت.

 

از چه طریقی امکان قیمت گذاری کالا یا خدمات وجود دارد؟

 

هر کسب و کار  علاوه بر امکان درج قیمت از طریق پنل کاربری را دارد، قابلیت قیمت گذاری سریع با کلیک بر روی هر کالا و خدمت را در سایت بدون نیاز به ورود به پنل کاربری و تنها با ورود به سایت با نام کاربری و رمز عبور دارد.

 

چگونه قیمت خود را تغییر داده یا حذف نمایم؟

 

پس از قیمت گذاری با ورود به صفحه شخصی خود در سایت و یا پنل کاربری امکان مشاهده کالا یا خدمات قیمت گذاری شده و ویرایش و بروز رسانی آنها نیز وجود دارد و در صورت تمایل امکان حذف قیمت گذاری نیز وجود دارد. در خصوص بروز رسانی قیمت نیز تنها شما می بایست قیمت جدید مدنظر خود را با سایر اطلاعات درخواستی وارد و ثبت نمایید و قیمت جدید ثبت شده جایگزین قیمت قبلی می گردد.

 

بدیهی است با توجه به نوسانات موجود در بازار و تغییر سریع قیمتها، بروزرسانی قیمت کالا یا خدمات در فواصل زمانی کوتاه موجب ارائه اطلاعات دقیق تر به مشتریان و جلب نظر آنها و برخورداری از مزایای خاص شاگو خواهد شد.

 

آیا امکان قیمت گذاری کالاها و خدماتی غیر مرتبط با دسته بندی فعالیت خود وجود دارد؟

 

هر کسب و کار تنها قادر به قیمت گذاری کالا یا خدمات انتخاب شده بر اساس دسته بندی فعالیت خود خواهد بود.

 

آیا امکان ارسال پاسخ و مشاهده استعلام های دریافتی وجود دارد؟

 

در شاگو امکان پاسخ به استعلام های دریافتی و مشاهده گزارش مربوط به استعلام های پاسخ داده شده وجود دارد. استعلام های ایجاد شده توسط کاربران که برای شما ارسال گردیده است با ورود به پنل کاربری قابل مشاهده می باشد.

 

چگونه به استعلام های دریافتی پاسخ دهم؟

 

برای پاسخ به استعلام های دریافتی، کسب و کارها می بایست با ورود به پنل کاربری و یا با ورود به سایت با نام کاربری و رمز عبور خود به بخش استعلام های دریافتی مراجعه و با کلیلک بر روی پاسخ به استعلام قادر به پاسخگویی استعلام خواهند بود.

 

پاسخ استعلام ها را به چه صورتی می توانم انجام دهم؟

 

شما می توانید نسبت به ارائه پاسخ بصورت نوشتاری در بخش پاسخ استعلام و یا ارسال فایل در قالب تصویر، Word،  Excell و یا PDF از طریق بارگذاری و ارسال فایل اقدام نمایند.

 

آیا امکان تعیین مدت زمان اعتبار برای پاسخ استعلام وجود دارد؟

 

شما امکان تعیین مدت زمان اعتبار پاسخ استعلام را خواهید داشت و در صورت عدم تعیین به صورت پیش فرض 4 روز در نظر گرفته خواهد شد و پس از گذشت مهلت اعتبار تعیین شده استعلام بصورت منقضی شده تغییر خواهد کرد.

 

چگونه استعلام های پاسخ داده شده را مشاهده کنم ؟

 

امکان مشاهده استعلام های پاسخ داده شده و یا منقضی شده از طریق پنل کاربری وجود دارد.

 

آیا امکان پیگیری پاسخ استعلام از استعلام گیرنده وجود دارد؟

 

باتوجه به اینکه تنها پاسخ استعلام را برای شخص استعلام گیرنده از طریق پنل کاربری ارسال می نمایید، پس از مشاهده پاسخ استعلام ارسالی شما توسط کاربران، در صورت تمایل به خرید کالا یا خدمت، کاربران امکان برقراری ارتباط از طریق راه های ارتباطی اعلامی توسط شما را خواهند داشت.

 

ثبت نظرو دیدگاه و امتیاز برای کالاها و خدمات و کسب و کارها :

 

آیا امکان ارسال نظرات و ثبت امتیاز وجود دارد؟

 

هر کاربر با ثبت نام و ورود به حساب کاربری خود امکان ثبت نظر و دیدگاه خود و همچنین ثبت امتیاز در خصوص کالاها و خدمات و همچنین کسب و کارها را خواهد داشت.

 

آیا کلیه نظرات و دیدگاه ها در شاگو نمایش داده خواهد شد؟

 

درج و انتشار نظرات در سایت پس از تایید کارشناسان شاگو انجام می پذیرد.

 

چگونه نظرات و امتیازات ثبت شده را مشاهده کنم؟

 

کلیه کاربران امکان مشاهده نظرات و امتیازات ثبت شده در خصوص کالاها و خدمات و همچنین کسب و کارها ذیل آنها را خواهند داشت.

 

آیا امکان پاسخ به نظرات و دیدگاه ها برای کسب و کارها وجود دارد؟

 

کسب و کارها با ورود به پنل کاربری خود و مراجعه به قسمت نظرات و دیدگاه ها امکان مشاهده و پاسخ به آنها را دارند و پاسخ ارائه شده نیز پس از تایید کارشناسان شاگو در سایت نمایش داده خواهد شد.

 

امتیازات کسب شده چه تاثیری بر روی کسب و کارها دارد؟

 

.امتیازات کسب شده توسط کسب و کارها موجب افزایش اعتبار و جلب نظر مشتریان و همچنین برخورداری از خدمات ویژه شاگو می گردد